Logo nedir? Lafız demeı olarak köken karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işçilikletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan eş yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını yapacak eş yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin elan çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları kesimü temaşa paha. Ama çabucak ziyade kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan gerçekten bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, muhtemel evetğunca azca sayıda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve pazarlık tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine makul olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıesna lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit üstelik rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu haber çok önemlidir.